Long time no see

Så är det ibland när tiden springer iväg och man verkligen inte hinner vara aktiv med varken bloggandet eller något annat. Men here I am så nu kör vi. 

I förrigår så betedde sig Saga misstänksamt lungt och då upptäckte vi att hon har blivit av med sin klo, och då menar jag inte att bara klokapseln var borta utan hela klon, inklusive pulpan. Snacka om chock. Hon är hyffsat vild när hon är ute och spinger lös i skogen, så hon måste ha fastnat och ryckt av klon. Så igår fick vi en akut tid för att operera bort rester av klon, då fick vi också reda på att hon hade blåsljud. Det med blåsljudet tyckte jag var konstigt för hon var ju hos veterinären förra månaden för kontroll, där de bland annat kolla hjärtat. 

Nu är iallafall vår lilla buse (inget vidare busig efter vet. besöket) hemma. Hon har på sig sin stora tratt som hon aboslut hatar och får ha en otymplig sko när hon är ute och går. Ang, d med hjärat skulle vi avvakta och se, om hon började hosta skulle vi ta vidare åtgärder men för tillfället ska vi låta det vara.

Men hon är en kämpe, bandaget ska bytas varje dag och det är en hel vetenskap. Först måste man tänka på att lägga bumull mellan tårna, sedan ska man lägga på en salva runt såret och lägga på en kompress, därefter följer det tre olika bandage man ska linda runt i tur och ordning. Snacka om att Saga måste vara tålmodig (vilket hon i vanliga fall inte är). Men idag så satt hon stilla och väntade på att jag skulle bli klar, man såg att hon hade ont då tassen darrade hela tiden. Men det var som om hon förstod att detta måste göras för hon satt lugn och lät mig göra den här utdragna proceduren. (Det är väl inga pix för sjuksköterskor och veterinärer som är vana vid det men för mig tog det en lång tid. )


Lilla sjuklingen

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback